CRM

Behåll dina kunder och få nya!

Lönsamma och skarpa kundrelationer

På en tuff marknad strävar de flesta organisationer efter att effektivisera sina processer, öka intäkter och nå nya framgångar. Gör ni det också? Vi vet att en förutsättning för att nå dessa mål är att bibehålla goda kundrelationer med hjälp av en lyckad CRM-satsning. En ny kund tar lång tid att fånga, men kan förloras på kort tid. En lyckad CRM-satsning hjälper er att behålla kunder och snabbar upp möjligheten att fånga upp nya.

Varför CRM?

CRM står för Customer Relationship Management och handlar främst om att fokusera på sina kundrelationer på ett effektivt sätt. Kunder är idag allt mer förändringsbenägna, oavsett marknad, vilket leder till att kraven på goda kundrelationer ökar. Kundrelationer är ett viktigt konkurrensmedel idag.

Ett lyckat CRM-system hjälper er att fokusera rätt i era kundrelationer. Anpassa systemet effektivt utifrån verksamhetens behov för att nå era mål och maximera affärsvärdet i er investering. Statistiken är tydlig – en lyckad CRM-satsning förbättrar er försäljning! Men kom ihåg, värdet kommer ifrån användningen!

CRM

Så lyckas ni med er CRM-satsning

Vi på Stretch har erfarenheten och kunskapen om hur ni lyckas med er CRM-satsning. Vi tror på små steg och fokus på affärsvärde. Vi tror på ett nära samarbete för att lyckas och vi tror att verksamheten och IT ska jobba som ett team. Vi nöjer oss inte med att enbart anpassa systemet efter era behov, utan vi vägleder er genom hela arbetet, tills vi båda känner oss nöjda med leveransen. Vi lever som vi lär och ser själva till att hålla goda kundrelationer.

Våra CRM-konsulter är alla experter på en eller flera av de ledande CRM-plattformarna så som exempelvis Salesforce. Vi skapar bra lösningar som går hand i hand med er målsättning. Nyfiken på hur vi gör? Kontakta oss redan idag för att ta del av många lyckade referenscase eller kolla in Stretchbloggen, där vi samlat spännande läsning om trender inom CRM eller hur det kan öka ert affärsvärde.

Läs också