När masterdatan påverkar er kundrelation

MDM | augusti 28, 2019 |

Första intrycket! Vad kan vara viktigare än det i kontakten med er organisations motparter, oavsett om det gäller kunder/klienter, medarbetare eller leverantörer?

Det är så jag reflekterar kring ovan bild som är av ett konstverk på Nya Karolinska. Lägg märke till hur många varianter som samma persons namn presenteras på. Med masterdata-ögonen på så kan man notera att de olika organisationernas förmåga att hantera specialtecken i sina system skiljer sig åt. Hur ser er organisations systemlösning ut?

Kan ert affärssystem exempelvis hantera specialtecken så att det finns möjlighet för kunderna att bli adresserade korrekt på brev och fakturor m.m. ?

Oavsett om er verksamhet är Business to Consumer (B2C), Business to Business (B2B) eller Business to Government (B2G) får man ingen ny chans till att göra ett första intryck. Att sätta en prislapp på vad det första intrycket är värt är svårt, så frågan kanske snarare måste ställas hur mycket som just er organisation värderar det första intrycket till?

Är masterdata din specialitet? Connecta gärna med oss på vår karriärsida

Eller vill du veta mer hur vi kan hjälpa dig med masterdata?

Läs också

Affärsvärde, Business Analysis, Change Management, Process Mining, Verksamhetsstyrning

Actionable insights