Varför CRM nu igen?

CRM | april 9, 2018 | Stretch

Vikten av att ha ett CRM-system är något som diskuteras dagligen på olika forum, men varför är det så viktigt? Dags för en påminnelse!

”Jag har redan all information i huvudet” eller ”såhär har jag alltid jobbat”. Detta är exempel på kommentarer som inte är helt ovanliga när diskussionen om CRM-system dyker upp. Att införa ett CRM-system innebär i regel ett förändrat arbetssätt – något som kan kännas både obehagligt och skrämmande. Därför är det inte så konstigt att den som driver frågan internt ofta kan få höra dessa kommentarer. Frågan är hur du som intern CRM-believer kan bemöta motståndet?

  • Konsumenter idag byter mer än gärna ut en leverantör mot en annan om befintlig leverantör ger ett dåligt bemötande och/eller har en bristande kvalitet i sin leverans
  • Alltmer hektiska arbetsdagar gör det svårare för oss att hålla fokus och lägga tid på rätt saker, speciellt om vi envisas med devisen ”jag har redan all information i huvudet”
  • Fundera över frågan vem som egentligen har äganderätt till företagskritisk information, den enskilde medarbetaren eller du som arbetsgivare?

Vi på Stretch är övertygade om att CRM är nyckeln till framgång i en värld där konkurrensen mellan företag blir allt hårdare och där vi som medarbetare behöver hjälp med att fokusera på rätt saker i rätt tid för att vara så effektiva som möjligt.

Är du intresserad av att få mer kött på benen i ämnet? Spana då genast in vår guide med samma rubrik:

Ladda ner kostnadsfri guide: Varför CRM nu igen? Hämta guide  <http://info.stretch.se/se-guide-learning-is-a-business-critical-investment>

 

/Vännerna på Stretch

Läs också