Nyheter

Nästa generation av ITSM – Atlassian lanserar Jira Service Management

Atlassian nyhet – Jira Service Management, ersätter Jira Service Desk.

Jira Service Management förbättrar er ITSM, byggd på Jira Service Desk, och precis som tidigare har ni tillgång till kundportal, köer, SLAs, mm. I cloudversionen av nya Jira Service Management inkluderas även nedan funktioner:

 

Modern incidenthantering, Opsgenie

Opsgenie är nu en integrerad del av Jira Service Management Cloud. Med över 200 integrationer till dina monitoreringsverktyg blir det enkelt att koppla larmen till rätt team. Incidenter och alarm kan generera telefonsamtal, sms, app-notifiering, mail baserat på incidentens prioritet. Med beredskap-scheman, eskalering och stöd för post-mortem lyfts er incidenthantering.

 

Ändringshantering (Change management), för DevOps eran

Smartare beslut tas baserat på rikare information i samband med ändringen i din service. Möjliggör snabbare innovation genom automatiserad riskbedömning, arbetsflöden med godkännandesteg och integration med populära CI/CD verktyg som Bitbucket Pipelines, Jenkins och CircleCI.

 

Intuitivservice

Agenterna kan nu lättare kategorisera serviceärenden, incidenter, problem och ändringar. Arbeta smartare med ny funktionalitet såsom massuppdatering av ärenden och inbyggda maskininlärningsfunktioner som grupperar liknande ärenden.

 

Snart kommer även, integrerad asset management och konfigurationshantering, baserad på appen Insight och chatops via integration till Halp.

VAD INNEBÄR DET HÄR FÖR DIG?

Befintliga Jira Service Desk cloud-kunder blir automatisk uppdaterade till Jira Service Management på samma plan som tidigare, Standard, Premium eller Cloud. Det kan i vissa fall påverkat ert pris, kontakta oss, vi kan hjälpa er till rätt nivå av licenser och vi återförsäljer månads- och årslicenser av cloud. Vi hjälper er även gärna igång med de nya funktionerna i Opsgenie så ni får tillgång till det fulla värdet av er investering med kortare svarstider och bättre kontroll av er incidenthantering

Befintlig Opsgenie kund, du kan välja att slå samman dina instanser, vi berättar gärna mer om vad som skiljer sig i funktionalitet.

Även Jira Service Desk Data Center blir Jira Service Management från version 4.14. Insight ingår från och med februari 2021. Opsgenie köps separat eftersom det är en cloud-applikation, Stretch Addera kan hjälpa er att lägga till Opsgenie till er instans. Integrationerna mellan Jira Service Management och Opsgenie fungerar även i hybridmiljöer.

Dela inlägget