CRM

Vilket CRM-system passar er?

”Vilket CRM-system är bäst?”

Det här är en fråga som dagligen cirkulerar runt inom olika professionella nätverk. Vi på Stretch vet att det inte är enkelt att välja rätt CRM, men tack vare vår erfarenhet i ämnet anser vi oss kunna bidra med en hel del råd och insikter för att hjälpa dig och din verksamhet på traven.

Ett första tips är att börja gräva där du står, det vill säga att ta reda på de faktiska CRM-behoven hos respektive avdelning i din organisation. Olika avdelningar har sannolikt olika utmaningar och därför kan behoven skilja sig rejält hos exempelvis en säljavdelning jämfört med en kundtjänstavdelning. Och vet du inte vilka behov som finns internt, hur ska du då veta vilket CRM-system som passar din verksamhet bäst?

Om du redan har tagit dig tid att spana runt på olika CRM-leverantörer så har du sannolikt insett att storleken på dessa leverantörer skiljer sig enormt. Fundera igenom vad som är viktigt för dig när det gäller CRM-leverantör. Är det viktigt för er att välja ett CRM-system som har innovation som ledord? Eller är det kanske viktigare att ni som kund kan påverka kommande funktionalitet i systemet?

Hur ser de olika CRM-leverantörernas supportupplägg ut? Det här är också en väldigt viktig punkt att fundera igenom. Om ni är en organisation som behöver mycket stöd så bör supportupplägget vara anpassat efter just det, och vice versa om ni istället är en självgående organisation med hög dator-och systemvana.

CRM-teamet på Stretch har erfarenhet av olika CRM-system för olika behov och vi har även hjälpt flera av våra kunder med förstudier för att hitta rätt CRM för deras verksamhet. Vill du ha ännu fler tips kring vad ni bör fundera kring för att hitta rätt i CRM-djungeln? Spana då in vår guide:

[HS-Vilket-CRM-passar-dig-SE]

 

/Vännerna på Stretch

Dela inlägget