Nyheter

Ett blir tre när Stretch specialiserar sig

Stretch Stockholm omorganiserar och bildar tre nya bolag: Stretch Procurement, Stretch Customer och Stretch Evolve.

– Nu går vi från ord till handling, säger Jan Maelum, grundare och styrelseordförande i Stretch AB. Framtidens marknad är inte att en stor aktör ska kunna allt. Genom att dela upp vår verksamhet i flera bolag stärker vi vår position som specialister inom alla olika delar av kedjan. Samtidigt ger vår tydliga sammanhållning oss starka fördelar i många olika typer av affärer. I en tid där skillnaden mellan olika bolags budskap blir allt mindre krävs att vårt erbjudande är tydligt. Genom att ytterligare specialisera våra dotterbolag blir vi enklare att hitta, inte minst för nya bolag på marknaden.

Vd för nybildade Stretch Customer AB, med fokus på CRM plattformen Salesforce, blir Charlotte Gyldenlöve, delägare och sedan tio år medarbetare på Stretch. Förutom en gedigen bakgrund med över 18 års erfarenhet av branschen är Charlotte en aktiv och engagerad person som gärna tillbringar sin lediga tid i den alpina tävlingscirkusen.

– Salesforce är världens bästa Customer Success Platform och vi ser en otrolig potential för plattformen att växa på den skandinaviska marknaden. Därför känns det så spännande och stimulerande att få leda vår satsning på att hjälpa våra kunder att få ut största möjliga värde av sitt CRM, säger Charlotte Gyldenlöve.

Vi hjälper kunder på deras digitala resa från initial rådgivning och förstudier, via implementering av Salesforce och genom hela kedjan inklusive customer success support. Våra kunder har stora behov av flexibla CRM som är lätta att implementera, skala upp och ner och möjliggör en 360-vy av kunden. Allt det och mycket mer har Salesforce. När vi nu går steget längre och bildar ett eget bolag så kan vi ännu tydligare fokusera på det vi gör riktigt bra och första steget är att satsa fullt ut på Stockholmsmarknaden. Att vi dessutom har ett av stadens starkaste Salesforce-team, som förstår både marknad, sälj och service gör resan framåt ännu roligare.

– För att kunna ta sig an alla kunders olika utmaningar med bibehållen fokus krävs ett kreativt och ansvarsfullt ledarskap, säger Jan Maelum. Det är ett förhållningssätt som rakt igenom symboliserar Charlottes sätt att vara, både som person och som ledare.

Stretch Customer AB bildades 1 april 2018 och kommer ligga under Stretch AB.

Charlotte Gyldenlöve, VD Stretch Customer AB

 

 

 

 

 

Dela inlägget